۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲

مجله مهر؛

سیاستمدار پاکستانی در دام فیلترهای کارتونی افتاد!

سیاستمدار پاکستانی در دام فیلترهای کارتونی افتاد!

مقامات دولتی پاکستان در حالی‌که از امکان پخش زنده کنفرانس خبری در فیس‌بوک استفاده می‌کردند، در دام فیلترهای کارتونی این شبکه اجتماعی گیر افتاده و سوژه کاربران فضای مجازی شدند.

مجله مهر: کنفرانس‌های مطبوعاتی سیاسی معمولاً به دلیل انعکاس رسانه‌ای آنها در برگیری زیادی در کشور مبدا و سراسر جهان دارند. در چند روز گذشته اما کنفرانس خبری سیاسی در پاکستان سر و صدای زیادی در فضای مجازی این کشور به پا کرد.

ماجرا از این قرار بود که شوکت علی یوسف‌زی، وزیر امور مناطق پاکستان، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری با همکارانش مشغول تصمیم گیری‌های درباره وقایع روز کشورشان بودند و تیم رسانه‌ای آنها این نشست خبری را به صورت زنده در فیسبوک بازتاب می‌دادند.

این کنفرانس که به صورت زنده از طریق فیسبوک در حال مخابره بود به ناگهان افکت یک گربه روی آن فعال می‌شود و تصور این وزیر با فیلتر گربه، همراه با سبیل و گونه‌های شاداب منتشر می‌شود. با وجود اینکه کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی توسط تیم رسانه‌ای به سرعت حذف شد، اما همین زمان کوتاه کافی بود تا تصویر و ویدئوی آن توسط کاربران ضبط شود و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

این حزب فوراً یک بیانیه صادر کرد و حادثه خطای انسانی را محکوم کرد اما به مردم اطمینان داد که چنین اتفاقی دوباره رخ نخواهد داد.

شوکت علی یوسف‌زی سیاستمدار پاکستانی پس از انتشار این تصاویر اعلام کرد: «من تنها نیستم و دو مأمور نشسته در کنار من نیز توسط فیلتر گربه تحت تأثیر قرار گرفتند. فیلتر گربه یک اشتباه سهوی بوده است و بیایید همه چیز را جدی نگیریم.» یوسف‌زی می‌گوید: «حزب او احساس افتخار می‌کند که سیاست‌های پاکستان را به اینترنت آورده است!»

کد خبر 4645210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha